måndag, januari 14

Flås

Min förkylning vill inte släppa taget helt. Så där seg i halsen. Men det jobbigaste är att jag känner mig nästan konstant andfådd. Med jämna mellanrum måste jag liksom ta ett djupt andetag, för det känns som att jag inte får tillräckligt med luft. Har inget med ansträngning att göra, det är likadant när jag sitter stilla. Kan tänka mig att det är lite astmakänsla över det. 

Vet inte om jag borde uppsöka vårdcentralen eller om det är något som bara "går över? Någon klok person som har svar?

6 kommentarer:

Spiro sa...

Syster Spiro tycker att ett samtal till vc nog kan vara bra. Låter som förkylningen gått ner lite djupare i andningsvägarna. (INTE träna under förkylning, aja baja!!) men ingen feber längre hoppas jag?

Linda K sa...

spiro: ingen feber. jag har tränat, förlåt...

Annika sa...

Vårdcentralen säger jag med utan att vara medicinare - jag hade en liknande grej i somras där förkylningen satte sig på luftrören och de blev svullna. Fick vidgande och kortison, sen gav det med sig. INTE roligt, men jag är tacksam över att det inte var lunginflammation...

Unknown sa...

annika: låter inget vidare. jag hade bättre tur, bara en "vanlig" förkylning som segar sig.

Erika sa...

Precis den känslan av att inte få tillräckligt med luft hade jag när mitt blodvärde var väldigt lågt.

Linda K sa...

erika: min mor sjuksköterskan kollade det nyligen, var tydligen ingen fara. men tack ändå för tips!