onsdag, april 11

Un-word

Jag läser Camilla Thulins senaste bok. Stil med Thulin. Mode för mogna, typ. Hon förmedlar en del klokheter, men ibland blir det tokigt. Eller iallafall väldigt annorlunda mot vad jag tycker. Vi är lite tvärtom, Thulin och jag.
Se här:
Boooring. Det enda jag kan komma på att jag köpt lika är jeans. Om jag hittar en modell jag gillar vill jag eventuellt ha den i ytterligare nån nyans eller färg. Men annars? Nej nej. Inte ens bh:ar. Ibland kan jag fantisera om att det skulle se snyggt ut i underklädeslådan om man hade samma färg på allt. Men så tenderar det ju inte att bli.

Om den andra meningen stämmer måste mina arbetskamrater gå runt i ständig ängslan och oro. Hjälp, vad ska den där Linda ha på sig idag? Tänk om hon bara kunde se likadan ut dag efter dag efter dag...

Vi läser vidare:
Boooring 2. Det är ju det som är det roliga! Att hitta nya kombinationer. Jag tror utmaningen 6 items or less (maybe only 3?) skulle vara piece of cake för Camilla :D

7 kommentarer:

Linda sa...

De där råden vill jag inte ha. Trista!

mis(s)match sa...

Jag tänkte börja läsa boken, men jag tror jag hoppar. Så tråkiga påståenden!! Mer variation åt folket!

Att ha det gott sa...

Jag håller med dig

Garderobenmin sa...

Jag ska införskaffa den för jag fascineras av Thulin men hon är så knas-konservativ ibland....för att i nästa stund vara inovativ och befriad....väldigt konstigt faktiskt. Såg henne hos Ebba i Go kväll.....då satt hon och drog i Ebbas klänning och tjatade om att kjolen var för kort....märkligt minst sagt.

B-M sa...

Jag har läst den och tycker också att hon är ologisk ibland, just gällande detta att se likadan ut hela tiden som jag inte får att gå ihop med att vara moderiktig och kvinnlig som hon ju förespråkar. Däremot gillar jag skarpt hennes avslappnade inställning till olika storlekar, magar, gäddhäng etc!

Lovisa sa...

Hahahahaha- hon måste skämta. Vilken skräck vi alla då annars lever i för jag utgår ifrån att de flesta har olika kläder på sig när de går till jobbet.

Linda K sa...

alla: som ni som har läst boken klokt påpekar, en vild blandning av sunt gilla-dej-själv-som-du-är-tänk och ganska märkliga direktiv om hur man ska klä sig. som helhet gillar jag den ändå :)