torsdag, januari 27

Obsessa

När jag obsessar över något (plagg, väska, smycke, pryl) samlar jag bilder allt jag kan på objektet ifråga och gör ett collage av det. För att få en känsla av det på så många olika sätt som möjligt. Allra bäst är det när jag hittar en bild när en "vanlig" person bär plagget/väskan/smycket, för den där vardagskänslan är ju den bästa. Modeller kan liksom få allt att se bra ut (med hundra klämmor på baksidan så att allt sitter som det inte sitter på oss dödliga).

Den här gången hittade jag ingen person som kånkar på skönheten ifråga. Vet inte om väskan inte är så vanlig eller om ingen kommit sig för att skylta med den. Men! Man kan alltid utefter nämnda mått göra sig en pappersmodell och bilda sig storleksuppfattning. It´s been known to happen (tyvärr hittar jag inte i min egen blogg, vet att det ska finnas en bild någonstans...).



Isn´t she lovely, isn´t she wonderful?

2 kommentarer:

Sara sa...

Jättejättesnygg väska alltså. Har du sett den irl?

Linda K sa...

hedgehog: nä jag har ju inte det...