söndag, juli 13

Panda-spelet rockar fett

Eftersom jag själv suger på allt vad tv-spel heter överlät jag med varm hand testandet av Kung Fu Panda-spelet till sonen och maken*. Och intervjuade herrarna efter några kvällars tungt spelande.

Hej maken, vad tycker du om Kung Fu Panda-spelet?
Hej, jag tycker att det är ett snällt fightingspel, inte för våldsamt trots att dom slåss. Pandan är en rolig figur.

Något du tycker är dåligt med spelet?
Det är trist att Pandan och dom andra inte pratar svenska. Även om Carl tycker det är kul förstår han inte alltid vad han ska göra.

Något extra plus?
Roliga miljöer. Och barnvänligt, om man missar något får man hur många chanser man vill.

Hej sonen, tycker du om Kung Fu Panda-spelet?
Suveränt!

Spelar du spelet själv?
Nej med pappa. Pappa spelar mest. Jag säger vad han ska göra och så gör han**.

Finns det något med spelet du inte gillar?
Dom pratar norska (reds anm. allt som inte är svenska tolkar sonen som norska).

Men det är väl inte bättre än Bilar-spelet?
Jo Panda är mitt allra bästa!

* Maken är en riktig gammal spelräv tillika datornörd = säkert kort att intervjua.
** På spelet står från sju år. Sonen är bara fyra.

Tack Mahir för att vi fick provspela och gå på bio!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det var asgrymt - eller hur var det han sa, Pandan :)

Sincerely Johanna sa...

Norska, vilken gullig unge du har.

Linda K sa...

hedgehog: ha ha ha ja vad var det? värsta asgrymheten eller nåt :D

johanna: :D

Anonym sa...

Ha, ha, ha...norska. Ja, norsk er jo et verdensspråk :-)
Hilsen Nina fra Norge

Linda K sa...

nina: absolut! :D