tisdag, oktober 16

Tillbehör

Jag har plockat fram min gamla oljerock. Den är rätt ultimat nu. Inte för varm (snarare för kall om temperaturen klättrar ner några grader) och rymlig för den som tjockar på sig. Egentligen tycker jag att modellen är halvsnygg, lite för bylsig. Det har ju kommit så många nya fina modeller som är mer figuriga. Men som sagt, man får ta... magen dit man kommer. Dessutom är en riktigt sliten oljerock absolut snyggast och jag behöver nöta mer på min.

Och så fina TIMI-halsbandet. Är mycket nöjd att jag valde svart och inte rött. Det är lite mindre än jag trodde, och ultimat nätt och fint. Tack Karolinao ch Katarina!


12 kommentarer:

Annie - PD sa...

Men åh, oljerock är fint. Hade en mörkblå en gång. Undrar var den är...

Anonym sa...

Bodde i min oljerock vintern då jag var 18 och i början av 2006.
Vid det första tillfället var jag för tjurig för att ha en ordentlig vinterjacka och vid det andra tillfället var det den enda jackan jag kom i...

Anonym sa...

hm, undras var min gamla oljerock är någonstans.. Jag hade en brun har jag för mig. Måste kolla :)

Halsbandet är jättefint!

Linda K sa...

annie: ja det är ju ganska klassiskt så det känns som den funkar än :)

nattvinge: jag har foder till min om det skulle knipa :)

hedgehog: då och då bör man plocka fram sin oljerock! :D

Anonym sa...

Det har tyvärr inte jag, men jag har en gigantisk yllekofta och makens fleecejacka när det blir kallt och tjockt ;-)

Doris och Rita sa...

Det måste vara telepati. Jag plockade fram min oljerock igår (för första gången på x år)!
Kom fram till att den käns lite väl bylsig men ack så countrychic med rätt tillbehör.

Linda K sa...

nattvinge: funkar väl lika bra om inte bättre. jag har inga ärmar på mitt foder!

Linda K sa...

doris och rita: same same! :D

Linda K sa...

doris och rita: ... och då menar jag engelskans samma, inte nån lapp x 2.

Anonym sa...

linda k: fattade det ju. Lapp x 2 hade ju krävt näbbstövlar.

Linda K sa...

doris och rita: :P

Anonym sa...

Oj, min gamla oljerock hade jag glömt! Hade en brun som användes flitigt för 12-13 år sedan. Skulle säkert vara lika snygg nu! Men var kan den vara? Hmmm... kanske på vinden? Måste kolla!